Travel

Francie – katedrála Notre Dame – zámky na Loiře – filmový zámek Tanlay 28.4 – 8.5 2023

Když se řekne Francie, člověk si představí spousty věcí, jako četniky ze Saint Tropez, nebo Tři muškétýry, Angeliku, prostě zem plnou historie a historických filmů na které jsme se rádi dívali. Ja jsem tentokrát vyrazil po zámcích na Loiře a cestou jsem se stavil u katedrály Nore Dame v Remeši. Chtěl jsem ji za každou cenu vidět, chtěl jsem vidět kde se korunovalo 23 francouzkých králů a tak jsme vyrazili.

Cesta skrze Německo ubíhá nádherně, dálnice byly skoro poloprázdné a tak jsem mohl jet i trochu rychleji což se ale vzápětí taky projevilo na spotřebě paliva. Blížila se hodina spaní, a když byly 2 hodiny ráno tak jsem hledal kde přespíme. Sjel jsem z dálnice k obchodnímu centru a přímo u benzinové pumpy byl stellplatz kde jsme zakotvili. Tak sláva a šup do hajan.

Pošmourné ráno, které nás přivítalo mě vytáhlo z pelechu a po snídani zase vyrážíme. A netrvalo dlouho a vjeli jsem konečně do Francie. Našel jsem docela útulný kemp ale tam nám po příjezdu řekli, že se tam nevejdeme, moc jsem tomu nerozuměl místa tam bylo dost, ale co se dá dělat, museli jsme odjet . Podival jsem se do mapy.cz a našel místo přímo v Remeši. Tak vyrážíme. Když máte větší auto je to někdy risk se vejit do malých křivolakých silniček a tak jsem i začal nadávat, kam se to zase hrabu když se silnice přede mnou začala zužovat. No naštěstí to dobře dopadlo a my jsme přijeli na hezky stellplatz kde už bylo hodně lidí s karavany. Tak jsem si oddychnul a vyrážíme na kolách prozkoumat katedrálu.

Cesta 3,5km na kole trvala pár minut a ja zamykám kola ke katedrále, jinde prostě nebylo místo, ale překvapilo mě, že kolem katedrály stály již moderní domy, myslel jsem si, že to okolí bude víc historické no co se da dělat. Katedrála Notre Dame na vás silně zapůsobí, ocitnete se hned v 13 století, prostě jedním slovem nádhera. Procházím si tohle místo a dotýkám se kamene, který tam dával dělník někdy kolem roku 1250,prostě něco úžasného. Po prohlídce vyrážíme na kolách po zdejších cyklostezkách užít si tohle město a byla to opravdu parada. Človek by mohl jet po nekončící cyklostezce mraky kilometrů, ale už jsme toho měli dost a čekali nás další a další zámky tak honem zase zpět.

Další den odjížíme směr zámek Vaux -le-Vicomte .Na tento zámek jsem se strašně těšil, chtěl jsem vidět předlohu slavných Versai . Zámek byl zbudován v letech 1656 až 1661 na podnět francouzského ministra financí Nicolase Fouqueta. Architektem byl Louis Le Vau, malířem interiérové výzdoby pak Charles Le Brun (za účasti Pierra Mignarda a Pierra Pugeta) a zahradním architektem André Le Nôtre. Později zámek koupil maršál vévoda de Villars. Od jeho dědiců koupil panství v roce 1764 tehdejší ministr zahraničí César Gabriel de Choiseul de Praslin a jeho potomkům patřil zámek do 19. století. Fouquet byl natolik pyšný že svoje dílo ukázal Ludvíkovi 14 a ten ho ze zášti pak nechal zavřít a podle něj si tento slavný francouzký král nechal postavit Versailles. Parkoviště úplně prázdné, nikde nikdo a tak jsem se zaradoval že tam snad budem sami. Za hodinu bylo parkoviště plné a dav poláků z autobusů se hrnul k hlavní braně, No co se dá dělat,ale zámek a zahrady jsou tak velké že jsme tam byli snad opravdu sami. Vše jsme si prohledli a musím vám říct že tento zámek stojí za prohlídku, ihned poznáte Versailles pokud jste tam byli. Tak vše prozkoumáno vyfoce a zase budem mířit dál tentokrát do kempu LesPres který se stane východiskem pro další výlet za Napoleonem Bonapartem do Fontainebleau .

Tady nás cesta vehnala do malé uličky a já měl co delat abych se neotřel o vozidla stojící podél silnice. Bylo to jen tak tak, ale nakonec jsem to zvládnul a do kempu jsme dorazili v pořádku.Zaparkuji naše auto a jdu se projít, abych si trochu protáhnul záda. Dám elektrokola na nabíječku a ráno vyrážíme 13km do historického městečka podivat se na tento zámek,kde sídlil císař Napoleon Bonaparte. Když jsme tam dorazili ta majestátnot nás doslova dostala. Prohlednéme si zámek a zahrady a opět budem pokračovat na další zámek a tak to směřujeme k Orleans k řece Loáře a míříme na jeden z největších zámků který se jmenuje Chambord

Příjíždíme k ohromnému parkovišti pro obytné vozy a tak parkujeme kousek od zámku No honem honem už ho chci vidět a tak po chvíli vylézáme z auta a vyrážíme na prohlídku. Zámek je nádherný, všude kolem cyklostezky, no paráda. Zámek si nechal na zakázku postavit František 1 a musel to být zámek honosný a tak mu ho na přání postavili a my si ho ted mohli prohlédnout. Vcházíme na první nádvoří zámku a už se hrneme prozkoumat místnosti a ponořit se do té historie. Ve Francii je úplně normální že na prohlídky chodíte sami a nikdo vás nijak neomezuje.Vše si prohledneme,ale zámek je tak ohromný že i když jsme tam chodili asi hodinu sem a tam tak jsme ho celý neprošli.No ale čas se chylí a my varážíme na kolech na malou projíždku po okolí.

Druhý den ráno balíme zaplatíme za parkovište za jednu noc 17e a hurá za dalším dobrodružstvím a to směr zámek Fougeres -Sur – Bievre . Máme štěstí a parkujeme přímo u zámku,nikdo tu neni. U pokladny si kupujeme listek za 3e a procházíme spíš hradem jak zámkem,ale byla to nádhera. Zámek byl budovan jako obranný a taky to na něm bylo hned videt.Celý jsme ho prošli,a historie na nás jen dýchala,opravdu parada.

Po hodině se vydáváme opět na cestu a tentokrát do kempu Municipal abychom dočerpali vodu a dobili elektrokola , ale hlavní cíl byl neskutečný zámek Chamount Sur Loire . Zaparkujeme nejdříve na parkovišti,kde jsem myslel že i přespíme,ale cedule že se tam spát nesmí a parkovište musíme opustit po 20.00 hodině nás vehnalo do náruče kempu daleko dříve než jsme mysleli. Večer se jdeme ještě projít k zámku .

Ráno po snídani opět vyrážíme v plné síle prozkoumat tento skvost na Loaře-Přijdeme k bráně,kde vas prohledají jestli nemáte nože,nebo zbraně,prostě hrozná doba… a pak už jdete do zámeckého parku až se před vámi objeví něco úžasného co vás na chvíli zastaví a vy nevěříte vlastním očím. Je to jako v pohádce,doslova zíráte na tu nádheru, no nic, Jdeme na prohlídku a jsme tam skoro sami. Procházíme jednu místnost za druhou a nestačíme se divit té krase a vyhledy na Loáru ten zážitek ještě umocnují. Po prohlídce zámku a parku jdeme dál do zahrad a tady nám doslova spadla brada jak se říká,každý kousek zahrady byl v jiném stylu a takjste se mohli podivovat nad krasami japonské zahrady,nebo římské zahrady,bylo jich tam moc a než jsme vše prošli padla na nás taková unava že jsme skončili v restaurace kde jsme si něco museli dát abychom měli taky silu na návrat. No zámek jsme si prohledli a zse zpět do kempu a druhý den jedeme na další zámek a to do města Ambolis na zámek stejného jmena.

Cesta nám uběhla hrozně rychle bylo to je pár kilometrů a narazili jsme na super stellplatz a parádního majitele.Vubec po nás nechtěl penize když jsme mu řekli že ta nějakou hodinu zase pojedem dál, ba naopak dal nám mapu a ukázal nám stezku podel vody jak se dostat na zámek. Tady jsme vešli do města a když jsem videl tu velikost,věže,podivoval jsem se nad tím proč tomu říkají zámek.No ale když jsme prošli branou a tunelem ve skále bylo mi to jasné. Nahoře stál malebný zámeček v plné kráse obklopen zahradami.Něco úžasného,prohledem si okolí a opět ty vyhledy na historické městečko a Loaru. Vyražíme na prohlídku zámku a tady už pár lidí je,ale všichni se nějak vejdeme a nepřekážíme si. Udělám par fotek a všechno prolezu nebot to chci vidět a asi po hodině už procházíme zahradami.

Po prohlídce pokračujeme k parkovišti a vydáváme se asi 50km na další zámek Chenonsea. Když konečně přijíždíme na parkoviště,ja nevěřím vlastním očím,tolik aut autobusu obytnáku no hruza. Člověk byl zvyklí že nás bylo na zamku jen pár a tady fronty lidí a plná parkoviště. No co dělat,jdeme a tak jsme si mohli koupit listek do zámku až na 17.30 h .Procházíme se tedy zahradami a čekáme až nás do zámku pustí. Když nadešel čas,byl jsem doslova davem vtlačen do zámku a marně jsem hledal Pavlu jestli je v pořadku.Lidí mraky,každý do vás strkal,šlapal na nohu no ja nevěřil.Chtěl jsem něco natočit ale byl to běs.Pomalu jsem prošel pár mistností tohoto jinak skvostného zámku a i se prošel po mostě na který Kateřina Medičejská nechala postavit budovu a dnes je to dlouhý sál zámku kde se zad Kateřiny pořádali plesy.No doslova zničeni opouštíme tento nádherný zamek,který je nejnavštěvovanější po Versailles ve Francii. Jdeme k autu a zde nám ochranka ukazuje že zde nemžeme spát že musíme nahoru a tak přejiždím na male parkoviště kde se zničeni ukládáme k spánku.

Další den již míříme k domovu,ale já jsem udělal malou zajizdku k zámku Tanlay ,Když jsme tam přijeli tak jsem zjistil,že jsem tam byl minulý rok a natačel tam Angeliku abyste videli,kde jako bydlel filmový Peyrac. Já tam ale dnes jel kvuli historickému seriálu,který u nás běžel v letech 1978 až 1980 a to Markýz de Bois doré.Chtěl jsem si to zase připomenout a tak jsem celý zamek a okolí prolezl.Byla to parada, a i když nás do zamku nepustili nebot tam bydlí majitel tak to okolí jsem ihned poznal,ano tady jezdil Markýz na koni,tady byli stáje…prostě nádhera a já vám to vše sestříhal ve videu. Tak a ted už konečně domu,no unaveni ale se zážitky na které se nezapomíná.

Chcete-li se podívat na fotky,prosím 2x na ni klikněte a pak se vrátíte šipkou zpět a nebo tlačítkem domu nahoře