Nature

Španělsko – Francie 17.9 – 30-9 2023

Tak tu máme 17.9 2023 a my se vydáváme na cestu do Španělska. Vždy si říkám, hlavně at v pořádku dojedeme tam a zase zpět. Je to daleká cesta a stát se muže cokoli. Naštěstí se nám to povedlo, vyrážíme směr kemp Barcelona, nebot první cíl je jasný, prohlédnout si toto město a kostel Zagradu Familiu a tak se řítíme po dálnici směr Německo, které doslova prolétneme a už se řítíme na Francii.

Ted začíná dilema,kde přespíme a tak sjíždím z dalnice a nacházím překrásné parkoviště uprostřed obchodních domů. Nádhera, všude klid a tak unaveni zavíráme oči. Hned ráno po snídani,zase vyrážíme dál už to není daleko a tak se doslova vřítíme na Španělské hranice a pak už to směřujeme do kempu Barcelona.Po uvodní otázce jestli mají v kempu volno nás paní puští dál a ukazuje naši parcelu kde budeme ubytováni. Cena 22 e za noc nám v tento čas připadá jako velmi levna.Zaparkuji a jdeme se projít po kempu a blízkém okolí.

Po zakoupeni listku na autobus se vydáváme na prohlídku Barcelony. Hned v uvodu ale musím napsat,že jsem docela zklamán,ulice špinavé,všude takový ten bordýlek,v nádherném parku stany a migranti,no prostě něco na co nejsem zvyklí. Samotný kostel Zagrada Familia je doslova obklopen lidmi a tak si jej prohlédnou nás stojí strašně sil. Vstupenku si musíte koupit online na jejich stránkách, neexistuje tam nějaká pokladna a tak,je to chraněno ochrankou a ta po vás chce kod,který dostanete po zakoupení vstupenky online.

Tak vše prohlédnuto, nádhera a vydáváme se zase zpět k autobusu a hurá do kempu. Ušli jsme asi 15 až 18 km za ten den, a tak jsem toho měl už plné zuby. Přijíždíme navečer a tak lehká večeře a odpočinek. Další den pomalu zase odjíždíme za dalším dobrodružstvím….

Jelikož byl v kempu Barcelona jen bazén ,a k moři musel člověk chodit nějakým škaredým podchodem kde se stejně nedalo kvůli velkým balvanům koupat, jsme se rozhodli popojet zase o kus dál na jih a najít nějaký kemp s pláží kde bychom se mohli opalovat a užít si trochu toho španělského sluníčka. Po projetí asi třech kempů kde nám řekli že za dva dny zavirají, mě začínalo býti ouzko, ale naštěstí kemp arc de Bara byl otevřen a my se konečně mohli ubytovat. Byla to paráda, měli jsme skoro celý kemp jen pro sebe.I když další dny vždy přijeli další tak nás to vůbec nerušilo, nebot zase další dny začali odjíždět. My si užívali nádherného moře a dělali výlety na kolách na přilehlé pevnosti a hrady. Bylo to opravdu parádní. No ale nadešel čas se taky vrátit domů a tak plánuji cestu a zastavím se u města Colmar ve Francii. Ale ano, tam už jsem chtěl jet před rokem,tak moje cesta byla daná. Jedeme se podívat na tento historický skvost.

Rozloučíme se s kempem a vydáváme se zase na dlouho cestu domů se zastávkou ve francouzkém městečku Colmar. Cesta za poznáním mě doslova žene vpřed a tak už k večeru přijíždíme do kempu,kde nám řeknou že mají plno.Na mapě jsem měl v záloze ještě stellplatz v Colmaru a tam nás taky paní recepční posílá. No nic tak jedem, trochu jsme se zakousli u brany, to víte,chce to hodně věcí a než to člověk přelouská,ale povedlo se a my konečně zaparkujeme a jdeme se projít. Já už hořel nedočkavostí a tak jsme prozkoumávali noční Colmár abych ráno věděl kam zajít. V restauraci si dávám ještě pizzu a pak už procházkou k autu a spát.

Rano po snídani vyrážíme na prohlídku tohoto historického městečka. Jsem doslova unesen tou nádherou hrázděných domů, uliček a protékajicí řekou, že to ani nejde popsat,to se prostě musí vidět.Byla to nádhera a my si to pořádně užili.Všem vám to přeji se tam zajet podívat. Historie na vás kouká na každém kroku,ale čas se navršil a i m y musíme zase zpět na stellplatz k našemu autu a pomalu se vydáváme na cestu domů-Byl to nádherný výjezd plný sluníčka a historie.Tak zase příště přátelé…..