Travel

Chorvatsko – Peljesac a Dubrovník 3.6 – 11.6 2023

No je tu sobota 3.6 2023 a my vyrážíme do Chorvatska,vždy říkám že jednou v roce se tam musím podívat i když je moc nemusím.Vyrážíme v 15.00 hod odpoledne a dojedeme do Bratislavy kde nacházím parkoviště a tam přespíme. Ráno se probudím do docela chladného rána a pomalu zase vyrážíme dál.Cesta nám ubíhala a my se pomalu blížili k Chorvatským hranicím.

Ta úleva že už ted nemusíme stát v nějaké frontě a čekat něž nás odbaví,takže jsme po chvili vjeli do Chorvatska. Po prave straně nás vítalo moře a ja už se tešil až si odpočinu. Jeli jsme na poloostrov Peljesac za mým kamarádem který tam jezdí léta. Když jsme se už bližili k cíli Roman nás telefonicky navedl kde máme sjet a počkal tam na nás a pak jel před námi a v pořádku nas dovedl do kempu. Konečně, dávam si po zaparkování kávu a těším se na nějaký výlet.

Druhý den se vydáváme na projíždku do Orebiče a byla to paráda.Nádherná cesta podel moře,krásné výhledy na ostrov Korčula,prostě parada. Když jsme se vratili už jsem zase chtěl vyrazit,ale nechali jsme si to na zítra a já jsem poprvé v tomto roce vlezl do moře.No,nejdřív se mi to zdalo jako holé šílenství ale nakonec jsem tam vlezl a byla to parada.

Další den jedeme na prozkum na druhou stranu poloostrova. Vyrážíme a opět násherná krajina,která lemuje pobřeží jen dokresluje tu nádheru.Přijíždíme ke kostelu svateho Ivana.Kostel je na smotě a nikde nikdo. Pokoukáme se z vyšky na moře a zase jedeme zpět. Další den si řekneme že další cíl naší cesty bude Dubrovník

Ve čtvrtek to zabalíme a vyrážíme do Dubrovníku.Cesta tam je samý kopec,ale jakmile přejíždíme most tak už je pohoda,značka Dubrovník nás ujistila,že jsme na místě.Zajedu do kempu Solitudo a hned se vydáváme na kolách do stareho města.Cesta tam je holé šílenství, samé troubení aut,nervy a pak už klid když jsme tam dojeli. Procházíme památkami a je to něco uřasného,ohromný hrad a hradby, a ty vyhledy,prostě nádhera.

No nadešel čas se vratit ne jen do kempu,ale i domu nebot nás čekají další a další vyjezdy tak abychom to všechno stihli. A tak v nedeli v 15.00 hod opouštíme kemp Solitudo a Dubrovník a míříme zase zpět. Byla to paradní cesta a my se těšíme zase na další…

Tak at se vám video libí….