Travel

Polsko – Vlčí doupě – Gdaňsk – palác v Lidzbark Warmiński – zámek Ksiaz

No a máme tu 27.10 2021 a my vyrážíme do Polska a já si chci splnit svůj cestovatelský sen a podívat se do Vlačího doupěte Adolfa Hitlera.Už jako malého kluka mě zajimali dějiny druhé světové války a muj tattinek mi o tom hodně vypravěl nebot ji zažil na vlastní kůži a s mamkou jsme taky prolezli nějaké ty památky,ale tady jsem ještě nikdy nebyl a tak jsem se moc těšil. K tomu jsem přidal ještě výlet do Gdaňsku neboť jsem slyšel jak nádherné to město je.

Vyrážíme navečer abychom si trochu nahnali čas a s námi se vydává na cestu i muj kamarád Vláda se svou rodinou a tak jedeme ve dvou obytnácích. Druhý den po vyspání na parkovišti se vydáváme na výlet do Varšavy.Původně nebyl vůbec v plánu ale nakonec jsme se rozhodli ,když je to při cestě že ji taky prozkoumáme. No,upřímně tam moc toho k vidění není,Varšava byla za druhé světové války doslova srovnána se zemí a tak byla vystavěná znovu.Jen pár budov starého města stálo za návštěvu a tak se poměrně brzy zase vydáváme na cestu.

Po nějaké době konečně přijíždíme do kempu přímo v srdci Vlčního doupěte Adolfa Hitlera a já se hned vydávám na průzkum. Začínám prolézat kde se co dá, nebot mě to hodně zajimá a tak se dostávám přímo k bunkru Adolfa Hitlera odkud řídil i své porady, kde se procházel s vysokými důstojníky a člověk si to dnes všechno může prohlédnout. Po prohlídce se vydáváme na další cestu a to do Gdaňska. Cestou se zastavíme u papežského palace a po Gdaňsku se zastavíme na zámku Ksiaz.

Tak jedeme…..cesta ubíhá nádherně,slunce nám svití na cestu a je celková pohoda, když přijíždíme do města Lidzbark Warmiński a zde si jdeme aspoň z venku prohlédnout papežský palác.Něco úchvatného jsem už dlouho neviděl. Majestátný palác s nádvořím a se zámkem vás upoutá na první pohled. No vše si prohlednem a vydáváme se konečně na cestu do Gdaňsku,kam přijíždíme v nočních hodinách do kempu „park 45“ a ja unavou okamžitě usínám.

Druhý den se na kolách vydáváme do města podle Baltu a nádherný den p=lný slunce,překrásné cyklostezky až do středu města Gdaňsk.Jsem doslova unesen tou krásou malovaných domů,paláců a největčí cihlové katedrály. Prostě úžasné.Dáme si oběd,projdeme se a i když je konec října je zde stála mraky lidí,kteří touží si tohle nádherné město také prohlednout. No nic čas nadešel a my se musíme vrátit zase do kempu,neboť nás čeká již cesta domů a tak ve večerních hodinách opět vyrážíme nacestu k domovu s tím,že se stavíme ještě na zámku Ksiaz.

Také užasná záležitost,vyražíme na kolách a auto nechaváme na parkovišti u benzinky. Již to neni daleko a tak si jdeme prohlédout zámek kde jsem byl někdy v roce 2013 na motorce.Chci si to zase vše připomenout a zámek mě nezklamal.Prostě nádhera a tak si ho prohledneme,a pak se ještě vydáme na malou projíždku na kolách,ale to už nás pomalu začíná tlačit čas a my se musíme taky vydat domu.

Tento prodloužený víkend byl opravdu nádherný a ja na něho budu dlouho vzpomínat a doufám,že se do Polsko brzy vrátím,neboť je to nádherná země plná historie…