Travel

Maďarsko – Lázně Hevíz – Balaton – 30.3 2024-2.4.2024

Tak tu máme velikonoce 2024 a my vyrážíme do Maďarska do lázní Hevíz a potom dál se na kole projet kolem Balatonu.Já jsem tam nikdy nebyl i když brácha říkal, že jsme tam stanovali při cestě do Bulharska, ale to jsem byl ještě dítě, že si to už nepamatuji.Cesta nám utíkala docela rychle,jelikož jsme vyjeli v sobotu,byla pulka národa již na svých místech a v tento den byla dálnice skoro prázdná.

Jen ta dálka, člověk si po té zimě nějak odvykl jezdit a tak se projevila i lenost.Když jsme ale vjeli už do Maďarska bylo to dobré,to jsem si říkal,cesta uteče a už tam budem.Problém byl jen v tom,že se začalo stmívat a ja odbočil z hlavní silnice na nějakou vedlejší,a ted se tam vyhýbat nebal sranda.Jeli jsme docela daleko a propletali se vesničkami až konečně přišel Hevíz,sláva,ted ještě najít kemp a tak koukám do mapy a nacházím….zatáčíme doprava ze silnice a již za tmy přijíždíme do kempu.

Na bráně říkám vrátnému, že jsem mluvil s recepcí a tam mi řekli,že je tu spousty místa a tak nemusím dělat rezervaci.On na to měl ale jinný názer řekl mi,že již mají plno ale snad něco vzadu bude at se tam jedu podívát. No,v noci,člověk už unavený ted všude stojí obytnáky,a pozor.,…tamhle je volná koje tak jedem,začínám couvat abych se tam vytočil,něco vzadu jako by zašramotilo, a já slyším jen „Halt.,Halt“ šlápnu na brzdu a Němec mi ukazuje,že jim tam zasřihuji živé ploty,no už jsem toho měl plné zuby.Poděkuji mu,i když to jeho halt halt mi znělo jak ve filmu u Stalingradu, ale i tam jsem mu byl vděčný, že jsem to tam nesrovnal všechno svým autem,neni to zrovna prcek.

Konečně jsem zaparkoval nějaký Slovák mi ukázal a ja si konečně oddychl,měl jsem toho plné zuby a byl jsem mu vděčný.Tak a jdem se projít,potřebuji se nadechnout čerstvého vzduchu a udělat pár kroku.Namíříme si to do městečka Hevíz a nepotkáme živou duši,no co se to tady děje? říkám si sám pro sebe,kde jsou nějací lidi? Prostě jak vymeteno.

Hned ráno po snidani vyrážíme na první výlet a ja se ženu k Balatonu,tolik jsem si přál ho vidět.Po nádherné cyklostezce se dostáváme na krásný zámek,který se nám postavil do cesty,projdeme si pArk a už hurá,Balaton čeká.Za chviličku jsme tam a je to opravdu velké,vše krásně upravené,okolí nádherné no,Maďaři to tu mají hezké.Nasedáme na kola a vyrážíme na objíždku,po ujetí asi 22km jsme se stavili na jidle a pomalu se začínáme vracet zase zpět.Ujeli jsme asi 43km a já toho měl už plné zuby,zadule mě bolela ale těšil jsem se na druhý den až zase vyrazíme.Večer se jdeme zase projít do městečka ale to už je plné lidí,vyhrává kapela,a my korzujeme sem a tam a unaveni se vracíme do našeho Barnabaše a jdeme spát.

A jsou tu velikonoce,chopím se pomlázky a pořádně naložím Pavle za neustáleho skřehotání hody hody…. až ji bolí zadek.Tak děvče,aspúon jednou za rok a legálně…cha cha…po snídani zase vyrázíme a tentokrát po Římských památkách,které jsem objevil na mapě.Dorazíme k muzeu koní a na velké ploše jsou zřiceniny velkého Domu,neboli kláštěra, a opodál jsou základy kostela.No jdeme dál až ke hradbám,kde zustali ještě pozustatky věžových základu a zdí. Po prohlídce se vydáme na další cestu,zastavíme se v restauraci kde si dáme jidlo, a snad poprvé jsem ho v Maďarsku vratil,nebot se to nedalo uříznout,prostě maso samá flaksa,tak mi to hned vyměnili a potom už spokojenost.

No a je tu uterý a cesta domů,co mě překvapilo je to,že Maďaři nemají síť parkovišt s benznkou,prostě tam nic neni a musíte koukat na vedlejší vesnice nebot tam na vas čeká zachrana jinak na dalnici nic.My jsme toho byli svědkem.Další hruza byla v podobě kamionu,prostě o svatcích měli zakázáno vyjet tak ted v úterý snad všichni vyrazili a to byla hruza předjíždět ty ohromné kolony,no už jsem se modlil abych byl z dalnice pryč.

Vše jsme zvladli a musím uznat,že se nám tam moc a moc libilo tak kdyby jste také chtěli vyrazit,nevahejte,kemp je super,lidi taky a k tomu nádherné cyklostezky,kola berte sebou bude se vám tam libit.