Travel

Chorvatsko – kemp Bi Village 30.6 2020-10.72020

Tak je tu podvečer 30.6.2020 a já usedám za volant našeho auto a pomalu vyrážíme směr Mikulov a pak dál do Rakouska a do Chorvatska.Všechno máme,a tak jedem.Před Kolínem si vzpomeneme ,že jsme doma zapoměli náš hrnec a tak šup do Tesca koupit nový.Říkám si no jo,už to začíná aniž bych tušil co mě ještě čeká.Tak pokračujeme dál a kousek za Kolínem prásk, a bouchla zadní guma.To snad ne,zanadavam si a volám asistenci aby nám kolo vyměnila.PO hodině přijede,kolo vymění za rezervu a my pokračujeme až do Mikulova kde přespíme u Mountfieldu kde chci koupit nové zadní gumy,neboť si říkám že zadek auta je těžký a tak nebudu škudlit at v pořádku dojedeme,ale sehnat rozměr mé gumy v Mikulově po obvolání několika servisu byl marný.Až pan Vařák z Direkt Servisu,neváhal,skočil do auta a jel mi koupit gumy do Brna aby mi je mohl v Mikulově namontovat.Moc jsem mu zavázán a moc mu ještě ted děkuji.

Vyrážíme plni optimizmu že je zase vše v pořádku a přejiždíme Rakouské hranice.Nádherné počasí a nálada se zase zvedla a my to uháníme po dalnici až mi začne z ničeho nic klepat volant,říkám si rakušani a taky to tu mají jak u nás na dalnici D1 když uberu klepaní přestane,najednou to ale začne znovu a ve větší míře, a já zajiždím na parkovište abych zjistil,že mi bouchla přední guma.Nálada na bodu mrazu,a tak čekám na Rakouskou asistenci aby mi opět vyměnila přední kolo a dala rezervu.Po 20 minutách přijiždějí a oprava trvala ani ne 10 minut a my zase vyrážíme.Mám doslova strach a tak jedu 80km/h prostě aby bylo co nejmenší tření,nebot na dalnici je plus 42 stupnu.Pomohl nám všemohoucí nebot se za chvili spustil dešt a ten ochladil dalnice a my dojeli až na místo určení do Chorvatska do kempu Bi Village bez jakýkocli již obtíží.

Tak sláva,jsme tu,připravím auto ke kempování a jdeme na obchuzku kempu.Kemp je ohromný a všude tolik místa.Jedna ohromná plocha pro karavany je uplně prázdná,nikdo tam neni a u nás na další velké ploše staní pro obytná auta a karavany jsme asi 4 a pak dál dolu k moři dalších pár aut,prostě prázdno.Je vidět že Covid19 si vybral svou daň a moc lidí se k moři nehrne.No dny plynou a my si užíváme nádherného sluníčka a tepleho moře.Dnes vyražíme do Puly,přístavního historického města podívat se na druhý největší amfiteátr na světe co postavili římani.Chorvati nemají skoro žadné cyklostezky a tak musíme do hustého provozu za troubení aut,ale vše jsme zvládli a zastavujeme na kolách u ohromného montra římského impéria.

Vyrážíme na obchůzku a je to fascinující,čloěvk se prochází po místech které bylo postaveno v prvním tisíci letím před naším letopočtem,a vše tu porád stojí.Dotýkám se kamenu,který tam někdo vkladal kdysi dávno a oči mi sjedou na arenu kde se odehrávali zápasy o život.Asi po pul hodině opouštíme tohle místo a vydáváme se na náměstí Puly kde je jasně vidět římská archytektura.Je to tu nádherné.No čas vypršel a my zase na kolách uháníme zpět do kempu abychom si mohli užívat moře a pohody.Další den vyrážíme podle pobřeží na jiný výlet a to na pevnosti které zde postavili Habsburkové na ochranu svého teritoria.Vyškrábeme se na kopec,ale pevnost zavřená k naší smule a tak udělám pár fotek a přečtu si něco o historii tohoto ohromného monstra.No nic…jedeme na další,ta je ukryta v hustém porostu lesa a my musíme opět v 33 stupňovém horku šplhat do kopců až to místo nacházíme a je to uchvatné.Stojí tady,zarostlá,spustlá,ale přesto hrdá pevnost,která kdysi plnila své povinnosti a chranila Pulu zdruhé strany.Dnes to jsou spíš ruiny,ale přesto je to fascinujicí.

Tak zase zpět v kempu,a opět užíváme té pohody a nadešel čas návratu,No nic říkám si sám pro sebe,už nechi prožít tu hruzu na dalnicích a tak jsem si ve zdejčím pneu servisu objednal nové přední gumy a tewn mi tam hned namontoval abych měl klid.Musím uznat,že to bylo opravdu na naše penize levné a já si to pak frčel domu již bez nějaké pohoromy.Docvolenou jsme si užili,jak jinak a i když na začátku byly problémy,člověk je musí vyřešit a nic si z toho nedělat a to se nám podařilo.Tak přátelé,zase příště u našich výletů se budu těšit.

Pokud se vám video líbilo nezapomeňte kliknout pod videem na tlačítko ODEBÍRAT