Cyklostezky – Cyklotrasy – kam na výlet

Tak jsem připravil tuto stránku, kde si ukážeme krásné cyklostezky a kam se vydáme na výlety na kolách.

Praha – Radotín do Černošic a dál…. 10.2 2024

No a máme tu zase sobotu 10. 2 2024 i když na videu říkám že je 11.2 tak to jsem trochu popletl datum,ale to nevadí,my vyrážíme na další cyklo výlet a to do Prahy, prozkoumat další a další cyklostezky.Cesta z Poděbrad je velice rychlá,po dalnici do Prahy,tam to vezmem po okruhu,uhneme na Modřany a pak už na konci přes most do Zbraslavi a tam hledáme parkoviště až se nám to povede.

Další cesta již vede na kole přes lávku do Radotína,podjeme ji a míříme směr Černošice podle řeky.Je nádherné počasí, a taky někde dost lidí které sluničko vytáhlo na procházku a nebo na kolo.Cesta po krásné cyklostezce ubíhá velice rychle, projíždíme zahradkářskou koloniíí a pokračujeme dál do Černošic. Tady potkáme masopust,spousty stánků a taky lidí. No hlad nás doslova vehnal do místní restaurace kde jsme si dali obed a kavu.Celkem 1000kč za dva obědy kavu a malý zakusek.No co se dá dělat my opět vyrážíme dál.

Jelikož se začíná pomalu smrákat, tak otačíme kola a míříme zase zpět .Ale než se dostaneme k autu,pokračujeme dál směr Praha až ke zdymadlu Modřany.Nádherná cyklostezka a hrozně málo lidí.Tady jsme si chvilku odpočinuli a pomalu se vydáváme zpět k autu.Ujeli jsme něco přes 30km což nás stačilo, a my se už zase těšili kam vyrazíme příští tyden.

Tak se mužete podívat na pár fotek a video a také mužete vyrazit po našich stopách….

——————————————————————————————————————————————————————————————

Z Vysoké nad Labem do Hradce Králové 3.2.2024

Tak tu máme 3.2 2024 a my vyrážíme na malý výlet na kolách a to do Vysoké nad Labem a odtud po nádherné cyklostezce do Hradce Králové. Máte i na výběr do Pardubic, zaleží jen na vás kde vás to bude víc bavit. My jsme vyrazili do Hradce Králové. Auto jsme nechali na parkovišti u restaurace, kde vyborně vaří a vydali se dál po cyklostezce do Hradce Králové. Cesta vede krásnou přírodou a v tuto dobu tam skoro nikoho nepotkáte.

Projíždíte kolem Labe, které vás doprovází až do Hradce. Tady máte víc možností kam se vydat. Těch cyklostezek a tras je tu opravdu mraky. Únor neni až tak typický měsíc na kola,spíš tak na lyže,ale ručička teploměru ukázala +8 a tak se jelo. Foukal docela ostrý vítr v jednu chvili ale i tak se nám to moc libilo. Po nádherných cyklostezkách jsme dojeli až na náměstí.

Tam jsme si dali takový malý oddych a jelikož se začalo stmívat,vyrazili jsme zase zpět k autu abych ty cyklostezky zase našel,nebot jsem jel po paměti,bez navigace.V pořádku jsme zase dorazili zpět a zašli už večer do restaurace,Už toho moc k jidlu neměli,ale číšník se doslova překonával a hned nám vyjmenoval asi 6 jídel,které by pro nás připravil. Opravdu jsme si moc pochutnali a taky ho odměnili pořádným dýškem, děkoval a byl rád,že nám chutnalo.

Tak jsme v pořádku zase při tomto pošmourném počasí dorazili domu a paradně jsme si to užili a vy se mužete ted projet s námi na videu,tak doufám,že se vám bude toto krátké video libit…

————————————————————————————————————-

Silvestr – Drážďany 31.12. 2023

Tak jak každý rok,vyrážíme i v tento den zakončit rok 2023 právě do Draždan,máme takovou tradici,se vždy púrojet na kolách a tak nějak se s tím starým rokem rozloučit a přivitat ten nový. Je +10 a tak se zdá že se to povede.Naložím kola a vyrážíme,připříjezdu do Německa nás policie zkontroluje,jestli někoho nepřevážíme a pak nás pouští dál.Přijiždíme do městečka Heindenau kde necháme auto a na kolách vyrážíme směr Drážďany.Cesta nás zatím vede po silnici,nebot jsou části cyklostezek zatopeny vodou,která se právě v tento čas rozlila po okolí.

No nic vždy když dojedeme k takové uzavírce,vede nás objížďka kousek po silnici a pak se dál už zase napojíme na cyklostezku.Počasi neni takové jako minulý rok,začíná dosti foukat a je to znát,že je zima,což minulý rok bylo +15 a sluničko.No nic jedeme dál až se dostáváme do centra.

Tady se projedeme po centru a vychutnáme si vánoční trhy plné vůní, které se linou všude kolem.No ale čas se pomalu chýlí a sluničko zapadá a tak se musíme vydat zase zpět k auto. To už taková krása nebyla,i když bylo něco kolem 19.30 hod začali kolem nás lítat rachejtle,přidávaly se vybuchy a člověk si myslel že je na frontě jak ve měste.Jen jsem čekal kdy se ozve další palba a z nějakého roští se ozve hromové „uraaaaa“ a započne lítý boj. No naštestí se nic nezačalo,ale rány a vybuchy se ozývaly dal.

Konečně jsem našel auto a věřte,že to zase nebyla až taková sranda,navigace vás žene stále na zatopenou cyklostezku a co ted že? No naštestí jsem to našel a auto stálo tam kde jsem ho nechal.Uplně zmrzlí na kost jsme v kabině auta dali horký čaj,za chvili na nás začal neustále štěkat nějaký ratlík.Já byl rád že sedím poměrně v teple a mužu si dát horký čaj,který mě zahřeje.Za psem vylitla Němka s basetbalovou raketou,to mě zaujalo, a začala řvat at odjedeme,že to místo kde stojíme je její.Nebyla to pravda,místo bylo veřejné a staly tam další auta ale mladá Němka trvala na svém.Řekl jsem ji,že odjedeme až si vypiji čaj,jinak tam za plotem muže stát dal,že ji v tom nebraním a v klidu jsem si sedl do kabiny a užíval si pohodu horkého čaje.

Jakmile jsme dopili, šlápl jsem na plyn a vyrážíme k domovu…užili jsme si krásné Draždany na kole a byla to parada….

————————————————————————————————————————————————————————————————–

Jaroměřice nad Rokytkou 14. 10.2023

Tak se vydáváme do tohoto hezkého města na zámek,kde už jsem párkrát byl ale hlavně se projet na kole po místních cyklostezkách.Bereme našeho „Matěje“ který nás a naše kola po takových výletech vozí.Cesta ubíha krásně až se dostaneme asi 20km od male vesničky Kondrác.No byla by to zajiždka,ale kvuli tak dobrému jídlu si ji uděláme a tak zajiždíme do místní hospudky na oběd. Je to vyhalšená hospoda,kde se stojí fronty na mjísto a jezdí se tam hlavně za řízkem a svíčkovou která nemá konkurenci.

Tak po oběde zase vyrážíme dál a za nějakou hodku jsme na parkovišti v Jaroměřicích nad Rokytkou. Jdeme se nejdříve projít po zamecké zahradě a pak už hurá na kolo.Vyražíme po cyklostezce směr Moravské Budejovice a cesta opravdu parádní.Ticho,klid,nikde nikdo no to se to jezdí.Počasí paradní na vylet,hlavně že neprší nebot všude po republice má pršet a jen tady v tomto kraji zatím nic.

Dorazíme do Moravských Budejovic a já se ženu na zámek a jaké zklamaní, na náměstí a po celém arealu zámku je pouť. Tisice lidí do mě vraží řev komediantů nebere konce a tak se zase pomalu vydáváme zpět.Ale i tak to byl paradní výlet a vy se na něho mužete podívat na videu a nebo příště vyrazit s námi.

———————————————————————————————————————————————————————-

Výlet 7.1. 2023 – Babičino údolí

Tak přátelé jak jsem slíbil,první video z nového video seriálu Cyklostezky-Cyklotrasy-aneb kam na vylet je tady.V prvním dílu se vypravíme po cyklostezce do Babičina udolí, dále na bílý most,budem pokračovat na vyhlídku hradu Rýzmburk a zakončíme naši trasu na rozhledně. Dál už naše cesta bude směřovat zase zpět k parkovišti. Tak doufám,že se vám to bude libit, a že se třeba někdy taky vydáte naším směrem.

Vychozí bod,parkoviště u kempu Rozkoš a nebo přímo kemp Rozkoš, a dále pokud stojíte čelem ke kempu tak do prava na cyklostezku směrem k babičině udolí. Kdybyste přejeli parkovište doleva tak je tam další cyklostezka a tou objedete vlastně vodní nádrž Rozkoš,ale my jsme si pro vás vybrali Babičino udolí.Taky musíte brát v uvahu,že je leden a v letě by to bylo barevnější a hezčí,ale i ted se dá jezdit a my jsme toho využili…

——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Německo – 16.4 2023

Tak tu máme sobotu 16.4 2023 a počasí je nevlídné. Zamračeno, ale člověku se nechce sedět doma a tak pátrám po mapě kam se vydat i v tak špatném počasí a štěstí mi přeje. Nacházím město Senftenberg, které je obklopeno jezery a cyklostezkami. Přesně to, co hledám. Balíme kola a vyrážíme do zamračeného Německa. Cesta nám uběhla docela dobře a já parkuji kousek od jezera. Vyndáme kola a už vyrážíme na cestu. Opravdu si pochvaluji trasu kterou jsem vybral. Cesta kolem jezera po nádherné cyklostezce je super.

Cestou potkávám první stellplatz, a dětské hřiště se stánkem na občerstvení kousek od jezera a cyklostezky. Naše cesta pokračuje, potkáváme projíždějicí lod a další a další kempy. Do jednoho jsme vjeli a pořádne ho prozkoumali a kemp se nám moc a moc líbil. Upravené velké stání s vodou a elektrikou ,výlevka prostě vše co má takový kemp mít.

Pokračujeme dál a objíždíme celé jezero,cesta nám uběhla docela rychle a i když bylo zamračené počasí vůbec nám to nevadilo a my si cestu užili.Za chvili jsme vjeli na náměstí a zamířili k autu. Ještě jsme objeli zámek a park a pak už zase zpět k autu a domů. Byl to úžasný vylet a tady jen kousek z toho co jsme tam prožili….

——————————————————————————————————————————————

Německo – Bezdorfer See 9.9. 2023

Tak vyrážíme z Poděbrad prozkoumat nádherné jezero a hlavně projet místní cyklostezky. Raritou je, že tohle krásné místo je pouhých 40km od Liberce na pomezí s Polskem. Zaparkujeme auto a na kolách se vydáme k jezeru. Tam si dáme oběd a pak už se vydáváme na 17km dlouho trasu kolem jezera. Nádherná cyklostezka ,která právě vede kolem jezera je i v tento čas kolikrát plná cyklistů a tak se musíme vyhýbat a ne jen cyklistům, ale i bruslařům a pod. Dojedeme ke stánku, kde si sedáme na místo, které přímo u vody a necháme se doslova hýčkat slunečními paprsky. Po chvili se vydám ke stánku,že si dáme něco k pití a protože jsme stále v Německu,zeptal jsem se,jestli mohu platit kartou,a paní mi odpovědela,že to nejde,ale mohu platit českými korunami. No já nevěřil, jsem v Německu,baba ve stánku mluví Polsky a ja platím českými korunami…koukám,že tady je všechno možné-

No po občerstvení se vydáváme zase na cestu která nás ale již zavedla zase zpět k našemu autu.Ještě si prohledneme nedaleké městečko a pak už zase hurá domu.Byl to nádherný vylet a já vám ho všem vřele doporučuji….odkaz na kemp a místo,abyste ho lehce našli https://mapy.cz/s/dadahugege

————————————————————————————————————————————————————————————————————

Silvestr v Drážďanech na kolách 31.12 2022

Tak jsme vzali kola a jeli se projet po cyklostezkách v Drážďanech. Už to tam známe a tak jsme vědeli kam se vydat na kolách abychoím si to užili.Bylo to fajn,počasí bylo na tu dobu až neúměrně teplé a lidi běhali jen v tričkách a trenýrkách, Prostě neskutečné,na tu dobu,že je 31.12 .My jsme auto zaparkovali na parkovišti a vydali se podle Labe k centru,kde jsme přejeli přes most a pokračovali dál po druhé straně.

Nádherná cyklostezka by nás vedla dlá a dál,ale čas se pomalu začal naklánět a tento rok se chtěl již pomalu loučit.Tak jsme se zase otočili a vyrazili k domovu.Spousty Němců si to mašírovalo do centra aby právě příchod toho nového roku 2023 pořádně oslavili. To byl taky povel tak nějak rychle zmizet nebot už ve večerních hodinách lítali všude dělobuchy a člověk si připadal že je spíš někde u Stalingradu jak o slivestra v Draždanech.

No užili jsme si to a vám všem pokud taky vyrazíte na kola přeji at vám vyjde počasí a at si to užijete stejně jako my…