Travel

Salzburg – Hallstatt – Vídeň 25.10 až 29.10 2019

25.10 2019 jsme vyráželi zase do světa a to do Rakouska do Salzburgu.Našel jsem na netu nádherný stellplatz a nastavil navigaci a vyrazili jsme.Nádherné počasí nás doprovázelo až do cíle.Navigace vše v pohodě našla, a tak jsme nebloudili.Když jsme dorazili,tak nás přivítal majitel,dal nám na vybranou místo a pak jsme se jen přihlásili, zaplatili a šli si užít ještě zbytek dne procházkou po okolí.

Rano po snídani vyrážíme do Salzburgu na kolách,je nádherně na to že je konec října teploměr ukazuje přes 20 stupňu…prostě paradní den.Přijíždíme k centru a hned je to znát,mraky lidí i v tento čas a tak uzamykáme kola a jdeme se prodírat až na náměstí,kde navštívíme Dom,je překrásný,dále vyšplháme na hrad a pak na kolách na zámek pana arcibiskupa Leopolda.Užasná krajina nás ohromí a i samotný zámek je překrásný.

Po prohlídce vyrážíme dál na kolách a projíždíme krajinou tak nádhernou,že se mi ani nechce zpět k autu.Ale čas nás neuprosně honí a začíná se pomalu stmívat a tak zamíříme zpět na stellplatz. Navečeříme se a rano vyrážíme zase dál.

Naš cíl je tentokrát překrásné městečko Hallstatt ,který je zapsán na listině Unesco.Projíždíme alpskou krajinou a tak je na co koukat.Přijedeme do Hallstattu který plně obsazen a tak musím až za něj asi kilometr kde nacházím parkoviště pro obytná auta.Jsme tam uplně sami a tak se vydáváme na prohlídku města.

Je nádherné, co víc dodat,malebné uličky,staré roubené domy a alpy které vás obklopí a jejich vrcholky se zrcadlí v jezeře.Začínáte se citit jako v pohádce až do vás vrazí Číňan který si chce vyfotit jezero.Zjistíte že jich je tu opravdu hodně.No my se tím ale nenecháme vyvést z míry a dál se prodíráme davem až na náměstí které je také úžasné..Prostě Hallstatt je kouzelné malé městečko které stojí za shlédnutí. No nic,čas se nachýlil a my se vracíme zpět na parkoviště abychom pokračovali dál.

Vyrážíme, jedeme směr Vídeň,ale zde nás čas dohnal a já zastavuji v národním parku Gesausse někde na parkovišti u hotelu. Unava se dostavila a chystáme večeři,a pak už osvěžující spánek. Rano mě probudí ťukání na střechu a já otevču ospalé oči abych zjistil že venku leje jak z konve.Tak a máme po procházce,no co se dá dělat.Stejně mě to vytáhne a já se vydám na malou procházku abych udělal nějaké záběry.

Stále prší, a my vyrážíme zase dál kouzelnou přírodou až do Vídně.Tady už je to o něčem jiném,plno aut a já hledám další stellplatz abych měl kde zastavit.Asi po pul hodině jizdy městem nás navigace konečně zavede na tro správné místo a ja zastavuji u brany stellplatzu ve Vídni.Opět jako v Salzburgu se ubytujeme,jdeme zaplatit a pak už hurá na kolách do Schonbrůnnu.

Projíždět na kole Vídeň neni žadná slast to vám tedy řeknu a po půl hodině konečně přijíždíme k branám Schonbrunnu kde vládl Frantz Josef a jeho překrásná Sisi.Jdeme parkem který se zdá snad nekonečný až konečně dojdem k zámku a přede mnou začne zase ožívat příběh lásky Franze a Sisi.

Lidí je to docela málo,no počasí už nebylo nic moc a tak se není čemu divit ale i tak je tohle místo nádherné.Procházíme kolem zámku a míříme k panteonu,který je ozářen zlatým světlem a vypadá opravdu majestátně.Jsem nadšený a moc se mi tu libí,ale i zde nás dohání čas a začne se rychle stmívat.No opět sedáme na kola a noční Vídní se vracíme zpět k autu.

Byl to nádherný 5 denní výlet který jsme si opravdu užili a vy se mužete díky videu projet a hlavně zažít to samé s námi.Tak si udělejte kávu a pojdme,právě začínáme….